TOPlist
únorové číslo



Jsi 919732. návštěvník.
Tento den 71.

Další číslo
6. číslo
Tarsicia vyjde
přibližně za
9 dnů !!!

Král kvízů
Už je po uzávěrce 162. kola (červenec - srpen)

Naše ikona

Svátek
Dnes má svátek
Viola.
Redakce Tarsicia
blahopřeje.

Doporučujeme
www.in.cz

www.signaly.cz


Archivní článek

Tarsicius:3/2003
Rubrika:Duchovní slovo pro mazáky
Autor:Jakub Kříž
Název:Limonádová bitva
Článek:Přišel jednou jeden drobný výrobce limonád o slavnosti Nanebevstoupení Páně na mši svatou – byl to jeden z těch mnoha katolíků, kteří vědí, že je dobré věřit, ale již nemají tušení čemu a proč. Když kněz přečetl v evangeliu větu „Jděte do celého světa a hlásejte evangelium všemu tvorstvu“ (Mk 16,15), musel se poškrábat za uchem. „Na tom něco bude,“ řekl si a přestal vnímat vše ostatní. Musel totiž přemýšlet o něčem velmi důležitém. „Už vím!“ napadlo ho najednou. „Reklama! Musím zlepšit reklamu!“
Reklama – základ podnikání
Pan Pimo si na příští den pozval zástupce reklamní agentury a vytvořili spolu geniální marketingový plán. „Do roku bude vaše Limo–Pimo nejprodávanější limonádou v Čechách, do dvou let prorazíme na Moravu. A pak nám již nic nebrání v pořádné v expanzi na evropské trhy: Slovensko, Maďarsko, Polsko, Evropská unie… Uděláme z vaší Limo–Pimo nejznámější českou značku,“ slibuje nadšeně mladý muž z reklamní agentury. A pan Pimo si spokojeně pobrukuje: „Jděte do celého světa a hlásejte Limo–Pimo .“
Zpočátku byl úspěch pan Pima opravdu obrovský. Jeho limonády skutečně velmi brzy ovládly český a moravský trh a začaly se ve velkém množství vyvážet za hranice. Když se ale největší konkurent pana Pima, Mr. Smith ze společnosti AmericanLimo&Limo, výrobce proslulé limonády Adanomil , dozvěděl o troufalém pokusu pana Pima vytlačit ho z jeho pozic na evropském trhu, bouchl pěstí do stolu a začal křičet na své podřízené: „Nikdy nedopustím, aby ten Čech prodal víc lahví limonády než já. Ztrojnásobíme propagaci na evropských trzích!“
O několik let později šel pan Pimo o slavnosti Nanebevstoupení Páně znovu na mši svatou – tentokrát již opět jako drobný výrobce limonád. Reklamní protiofenzíva společnosti AmericanLimo&Limo ho totiž položila na lopatky. Inu, business je business. K tomu nějaké to riziko patří. Alespoň měl ale více času přemýšlet o tom, co znamenají slova: „Jděte do celého světa a hlásejte evangelium.“
Apoštolát – povolání křesťana
Možná si řeknete, že tuto výzvu pronesl Pán Ježíš apoštolům, a nás se tedy netýká. Ale Církev nás učí, že slova o hlásání evangelia nejsou určena jen některým (jako třeba kněžím nebo pastoračním asistentům), ale všem pokřtěným. „Všichni laici bez výjimky jsou povoláni, aby přispívali všemi svými schopnostmi ke vzrůstu církve a k jejímu neustálému posvěcování,“ říká jeden z dokumentů 2. vatikánského koncilu.
Co ale můžeme dělat my, obyčejní kluci z Čech a Moravy? Rozjet nějakou velkolepou reklamní kampaň ve stylu Limo–Pimo ? Stát na rohu ulice a nabízet kolemjdoucím katolické časopisy? Roznášet po schránkách letáky se zbožnými nápisy?
Pán Ježíš se nespokojí s nějakým polovičním, i když třeba velkolepým řešením. On chce především duše. Celé duše. A na prvním místě tu naši! Apoštolát obyčejného kluka z Čech a Moravy (ale i z Keni nebo z Mexika) tedy musí stát na těchto základech: modlitba, láska k Bohu, mše svatá, svatá zpověď, drobné sebezápory. Říkat mu často: Pane, ty víš všechno – ty víš, že tě miluji! (Jan 21,17)
A pak teprve přichází vlastní apoštolská činnost, která je tak obyčejná a samozřejmá jako to, že dýcháme: pomoci kamarádům s úkolem, navštívit je, když jsou nemocní, poradit jim, rozveselit je, když je třeba … vytvořit s nimi přátelství, ve kterém budeme víc dávat než přijímat.
Tito naši kamarádi si dříve nebo později všimnou, že v našem životě existuje něco… Něco, co je bude přitahovat.
A to je ten nejlepší apoštolát obyčejného kluka z Čech nebo Moravy.
Pr/Qr:1074/0

Zbývá do:

Aktualizace

Anketa 22.01.2021
Během koronavirové krize
můžu chodit do školy a jsem za to rád.
[hlasů: 9]
musím chodit do školy a radši bych se učil z domova.
[hlasů: 4]
nemůžu chodit do školy a štve mě, že se musím učit doma.
[hlasů: 17]
menůžu chodit do školy a je to super, že se můžu učit doma.
[hlasů: 16]

Anketa 18.09.2014
Časopis plný fotopříběhů a komiksů
Zakoupili byste si časopis, který bychom vydali a byli by tam některé naše fotopříběhy a komiksy, které jsme v minulosti vydali?
Určitě ano
[hlasů: 262]
Určitě ne
[hlasů: 21]
Nevím
[hlasů: 51]
Záleželo by na ceně
[hlasů: 59]

Anketa 21.02.2012
Ahoj návštěvníku těchto stránek. Jsi:
Ministrant do 10 let
[hlasů: 109]
Ministrant do 15 let
[hlasů: 289]
Ministrant do 20 let
[hlasů: 197]
Ministrant starší 20 let
[hlasů: 169]
Bývalý ministrant.
[hlasů: 114]
Nikdy jsem neministroval.
[hlasů: 75]
Jsem dívka.
[hlasů: 209]
Jsem nevěřící člověk.
[hlasů: 74]

Kniha hostů
Jan Lukeš - redakce
nám nechal vzkaz
jako poslední ze dne 27.8.2014, 20:22
Děkujeme za-
důvěru.-
Čísla jsme-
rádi-
poslali./> /> Požehnané-
dny!
/> Za redakci-
Jan Lukeš,-
redaktor


Starší novinky
19.1.2021, 16:05
Připravujeme pro vás únorové číslo Tarsicia, bude moc hezké, těšte se.
28.8.2020, 14:26
Omlouváme se, že v posledních měsích nestíháme přidávat archivní čísla Tarsicia ve formátu PDF. Pokusíme se polepšit:)

Kalendář
Získejte Firefox!
Uložit stránku jako domovskou                   Dotazy týkající se TARSICIA pište na redakce@tarsicius.cz                   © 2005 Tarsicius - občanské sdružení